World Wide Vikings - Turrapport

Publisert 22.08.2012 kl 12:14 av trbrul
oppdatert 22.08.2012 kl 12:16

Tidspunkt: 17.08.2012

Topper besteget på turen: UZJglwlz 1m, UZJglwlz 1m, UZJglwlz 1m, UZJglwlz 1m i Lom/Skjåk, Oppland

Med på turen: trbrul

Vi startet fra Glitterheim og fulgte ruta mot Memurubu over elva til vi kom til et stidele. Derfra tok vi til venstre og fulgte stien mot TJønnholet. Vel oppi skaret mellom Austre Hestlægerhøe og Nautgardsoksle gikk vi av stien og fulgte ura skrått opp mot Nautgardsoksle. Stormende jubel når vi kom opp til storslått utsikt og den bratte kanten mot Nautgardstinden. Kort stigning derfra og opp til Nautgardstinden. Fra Nautgardstinden til Austre Nautgardstind var det noe bratt i steinur nedover. Men holder du godt til høgre unngår du å gå langs den bratte fjellsida som kan for noen virke litt skummel.

Vi var egentlig tenkt å gi oss på Austre Nautgardstind, men det flotte været og spreke kropper ville at vi skulle fortsette. Etter en kort lunsjpause og noe bratt stigning mot Stornubben hadde vi unnagjort 4 topper over 2000 m. Fra Stornubben kan du sikte deg inn mot parkeringsplassen til Glitterheim og sykle derfra tilbake til hytta. 2 av oss kom oss over elva (måtte av med skoa og vade), mens de 2 andre valgte å gå langs elva tilbake til hytta. Det blei en lang tur for de.

En flott tur, spesielt for 2 av jentene som aldri hadde vore over 2000 m før. Vi brukte 9t (10 for de som ikke krysset elva) totalt på turen og var meget fornøgde med dagen.

Annonsere her 980 x 100 px

Overskrift:

Turrapport:

Endre turrapport

Registrer ny topp (i Norge)

Navn på topp:

Høyde (m.o.h.):

Primærfaktor:
  (fyll ut primærfaktor dersom du kjenner den)

Fylke/kommune:

Navn på topp:

Høyde (m.o.h.):

Primærfaktor:
  (fyll ut primærfaktor dersom du kjenner den)

GPS koor. (UTM):

Velg bilde:

Dato bildet er tatt:

Bildetekst:

Søk i alle norske topper