Orkdal
Sør-Trøndelag
KART 1521 - IV (SNILLFJORD)
(Skrevet av TERJE-S 31.10.2005)

Tur foretatt: Mai 2003.

Etter å ha besteget Hestgrovheia i Agdenes tidligere på dagen, var neste mål Omnsfjellvarden i Orkdal kommune. Jeg tok av fra Fv. 714 ved Våvatnet og kjørte cirka to kilometer vestover, til jeg kom til en stor merket parkeringsplass. Først gikk jeg til trigpunktet på Skoglifjellet (535 moh) Jeg fortsatte videre forbi Litlegråurda, etter ei snørenne, til toppen. Fra toppen hadde jeg utsikt mot neste dags mål, Gråurda i Snillfjord kommune.. På turen tilbake traff jeg et par som hadde vært innom Steinbrotshytta og drukket kaffe. Dette er ei åpen hytte i samme område som oppstigningen mot Omnfjellvarden.. Etter at jeg kom tilbake til bilen, kjørte jeg videre noen kilometer, og parkerte ved innkjørselen til veien mot Kudalen. Herfra gikk jeg en kveldstur til trigpunktet i Fjelldalen (455 moh), og ble overrasket av et skikkelig regnskyll. Jeg brukte bilen til overnatting denne natta på grunn av været.