Gjesdal
Rogaland
Siste runde i år...
(Skrevet av Inger Lise 13.10.2008)

Tur foretatt: Oktober 2008. Andre på toppen: Otto

SØNDAG 12 OKT - 08.
Kom Sirdalsveien og tok av mot Lysebotn. Kjørte fjellveientil venstre skiltet Langavatnet like før nedstigningen. Parkerte ved stengt bom etter 1,5 km. Var som vanlig heldige. To sauebønder dukket opp og vi fikk skyss inn til enden. De kunne fortelle at det går ca.1100 sauer på beite her. Da kunne vi ikke dy oss. Største sauebonde på Oppdal har etter lamming ca 3000 sau i fjøset.......Ps dette er bror til JoSo. Fulgte stien langs Langavatnet inn til Turisthytta. Her gikk vi over elva og fortsatte noen hundre meter sørover. Forlot stien og gikk opp gressbakken. Vi tok sikte mot et lite skar på en ganske tydelig gressrenne. Passerte et lite vann, før vi kom opp til en stor varde. Ok vær, men stri vind. Ingen pause her. På vei ned så vi en flott hjort i flukt (fra oss). Kaffe og mat tok vi på turishytta. Her var Steinar og Martin. Mens vi satt der tok Martin en flott Canada-ørret på spinner i elva. Steinar satte panna på ovnen med en gang. Vi dro på oss regnklær og satte kursen mot bilen. Tid 3 timer t/r med 30 min pause i hytta.