Modalen
Hordaland
Vakre, vakre Stølsdalen!
(Skrevet av Anneli 02.09.2011)

Tur foretatt: August 2011.

Etter å ha ligget værfast i Masfjorden et par dager, var det deilig å se at tåka endelig lettet. Jeg kjørte inn til Mo i Modalen. Her er det butikk, bensinstasjon og overnatting for dem som trenger det. Her var det for min del også slutt på mobildekningen... Veien ble vider fulgt helt inn i Modalen, videre etter skilting mot Solrenningen/ Norddalshytten. Anleggsveien svinger seg oppover og vakkert er det. Min lille røde sommerbil ble parkert ved vannet like før veien slutter på ca 900 moh. Her starter en fin rødmerket sti som ble fulgt forbi to vann til godt merket stikryss. Om man velger å følge stien til høyre enda et stykke før man tar av mot toppen, eller tar av direkte mot toppen herfra, synes å gå ut på ett. Uansett greit å komme seg opp. Det ble spisepause og litt knipsing på toppen før det bar nedover til bilen igjen. Utrolig vakker natur. Videre mot Vardadalsbu for overnatting.